Koło dwumasowe to element zlokalizowany w samochodzie pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów, którego zadaniem jest przeniesienie mocy. Jak sama nazwa wskazuje, składają się na nie dwie podstawowe części – masa pierwotna i masa wtórna. Ta pierwsza znajduje się od strony silnika przy wale korbowym, natomiast ta druga od strony skrzyni biegów. Pomiędzy masami znajduje się układ sprężyn, które tłumią drgania wywoływane przez pracę silnika. Praca koła dwumasowego przebiega w dwóch etapach: w pierwszym etapie, dzięki miękkim sprężynom, możliwe jest włączanie i wyłączanie silnika. W trakcie drugiego, twarde sprężyny tłumią drgania skrętne.
Pierwszorzędnym zadaniem koła zamachowego dwumasowego jest przeniesienie momentu obrotowego, a następnie wytłumienie drgań. Jest to o tyle istotne, że drgania te często mają częstotliwość rezonansową i oddziałują na sąsiadujące układy, m. in. skrzynię biegów, skracając ich żywotność.
Niestety koło dwumasowe jest elementem względnie awaryjnym, przez co część kierowców nie jest do tego rozwiązania przekonana. Do przyczyn awarii można zaliczyć jazdę na niskich obrotach, częste szarpanie oraz przegrzewanie silnika, regularne pozostawianie samochodu na jałowym biegu, a także niewłaściwa praca zapłonu oraz wtrysków.
Koło dwumasowe to element eksploatacyjnym a jego żywotność szacuje się na 160-200 tys. kilometrów. Wymieniając koło dwumasowe, optymalnie jest zakupić nowe, oryginalne, wraz z łożyskiem wyciskowym oraz nowymi śrubami.
1002 produktów
Wybierz auto
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na środę, 22 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na środę, 22 maja
Dostawa na środę, 22 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na środę, 22 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja
Dostawa na środę, 22 maja
Dostawa na wtorek, 21 maja