Powiadom mnie o dostępności

Termostaty samochodowe do MITSUBISHI 3000GT

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

33,89 zł

Dostawa na środę, 5 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
100,83 zł

Dostawa na środę, 5 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
97,84 zł

Dostawa na wtorek, 4 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
81,09 zł

Dostawa na środę, 5 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
52,55 zł
52,55 zł

Dostawa na wtorek, 4 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
43,35 zł

Dostawa na środę, 5 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MITSUBISHI

Termostat do samochodu MITSUBISHI 3000GT – element kontrolujący obieg płynu chłodzącego

Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu MITSUBISHI 3000GT zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.

Objawy awarii termostatu w samochodzie MITSUBISHI 3000GT

Uszkodzony termostat w aucie MITSUBISHI 3000GT nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu MITSUBISHI 3000GT. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.